DIENSTEN

Hieronder vindt u een korte beschrijving van de door ons geboden diensten. Per dienst wordt kort ingegaan wat de deeldienst inhoudt. Wij zijn graag bereid om in een persoonlijk gesprek deze diensten verder toe te lichten.

Verkoop
In de meeste gevallen gaan er maanden (soms jaren) overheen om uiteindelijk tot een weloverwogen besluit te komen, om het woonhuis waarin je al zo lang woont en waarin al zoveel is gebeurd, te verkopen. Het verkopen van een woonhuis is voor u dan ook geen alledaagse bezigheid. Vaak is een verkoper (te) emotioneel betrokken en kan hij de situatie niet objectief beoordelen. U kunt dan ook beter de verkoop voor u laten regelen door een specialist. Wanrooij Makelaardij is zo'n specialist. Met ruime ervaring kunt u met het volste vertrouwen de verkoop aan Wanrooij Makelaardij uit handen geven.

Van uw woonhuis wordt een mooie verkoopbrochure gemaakt die aan kandiaat-kopers wordt uitgereikt. Uw woonhuis zal aangeboden worden op de meest bekende en bezochte sites van Nederland, namelijk op Funda, Huislijn en ZoekalleHuizen.

U kunt voor de plaatsing op Funda kiezen uit twee soorten plaatsingen:

Collectieve plaatsing: 1 foto van uw woning, korte omschrijving en 6 kenmerken van uw woning, toevoeging van buurtinformatie en de contactgegevens van Wanrooij Makelaardij.

Basisplaatsing: onbeperkt aantal fotoís van uw woning, volledige omschrijvingstekst en alle kenmerken, toevoeging van buurtinformatie, uitgebreide contactmogelijkheden voor potentiŽle kopers, hogere plaatsing in de resultatenlijst, wekelijkse statistieken (ďkijkcijfersĒ) van uw woning op Funda.

Wanrooij Makelaardij begrijpt als geen ander dat het verkopen van woonhuizen een hele serieuze aangelegenheid is en dat verkopers een hele spannende tijd tegemoet gaan. Het is daarom uiterst belangrijk dat er een goede communicatie is tussen verkoper en makelaar. Wanrooij Makelaardij houdt verkopers na elke bezichtiging op de hoogte, zowel van de eerste indruk van de kandidaat kopers als de reactie na enkele dagen. Wij behartigen uw belangen en zullen er al het mogelijke voor u uithalen, op financieel gebied, maar ook voor wat betreft de bijkomende aspecten zoals overdrachtsdatum.

Wij begeleiden en adviseren u het hele traject door: vanaf de datum in-verkoop-name tot en met de juridische levering bij de notaris.

Graag vertellen wij u alles over onze werkwijze in een persoonlijk gesprek bij u thuis. Voor een informatief gesprek en/of een geheel vrijblijvende taxatie kunt u contact opnemen met Wanrooij Makelaardij op telefoonnummer 0413-48.70.80. Wij komen op een door u zelf te bepalen datum en tijdstip, dus wanneer het u schikt. Ik wil graag meer over verkoop.

Taxaties
Taxeren of in andere woorden: "een waarde schatten". Er zijn verschillende redenen om een pand te laten taxeren. Vast staat dat in ieder geval een taxatie meer is dan een simpele optelsom. Factoren als marksituatie, bouwtechnische aard, juridische aspecten en courantheid spelen een belangrijke rol bij het vaststellen van de taxatiewaarde.

Het verrichten van taxaties mag alleen gebeuren door een gecertificeerd makelaar (SCVM). Daarnaast kan Wanrooij Makelaardij taxeren volgens de normen van het Nederlands Woning Waarde Instituut (NWWI). NWWI is een landelijk keurmerk in de taxatiebranche.

Vanzelfsprekend verleent ook Wanrooij Makelaardij deze dienst aan u.

Kennis van de plaatselijke markt is heel belangrijk. Door ervaring kunnen wij u een getrouw beeld geven van de waarde en de kwaliteit van het getaxeerde object. Omdat we lid zijn van het SCVM kunt u met ons taxatierapport bij iedere bank of belastinginspectie terecht. De kosten van een taxatierapport zijn afhankelijk van het soort taxatie en het getaxeerde bedrag. Omdat we zeer concurrerend in de markt opereren zijn onze tarieven zeer scherp. U kunt ons altijd telefonisch benaderen of druk op onderstaande knop zodat wij u een scherpe offerte kunnen aanbieden.

Ik wil graag meer over een taxatie.

Aankoop bemiddeling
De aankoop van een woonhuis is geen sinecure. Sterker nog: Voor veel mensen is de aankoop van een eigen woning een van de belangrijkste en moeilijkste beslissingen in hun leven. Als koper is het zeer belangrijk alle aspecten van de aankoop duidelijk te hebben. U heeft namelijk als koper een plicht; de onderzoeksplicht. U kunt een verkoper niet aansprakelijk stellen als u een 'verborgen gebrek' aan het woonhuis ontdekt dat u vooraf redelijkerwijs had kunnen weten. Ook bent u zelf verantwoordelijk voor zaken die u kunt nazien in publieke registers, zoals het Kadaster, Gemeentelijke bestemmingsplannen of milieuverordeningen. Wij letten op juridische aspecten, gaan na of er erfdienstbaarheden, bijzondere lasten en beperkingen, afzonderlijke zakelijke rechten of kwalitatieve verplichtingen aanwezig zijn.

Het is dus van groot belang dat u een deskundige inschakelt. Wanrooij Makelaardij is zo'n deskundige.

Niet alleen voor de onderzoeksplicht is het van belang dat u ons inschakelt, maar ook voor de uiteindelijke koopsom. Wij doen er alles aan om de koopsom zo laag mogelijk voor u te houden. Waarschijnlijk bent u met Wanrooij als aankopend makelaar duizenden euro's goedkoper uit dan dat u alles zelf probeert te regelen met de verkopend makelaar. Wij kennen namelijk de marktmechanismen en het daarbij behorende onderhandelingsspel. U kunt ons inschakelen om een woning voor u te zoeken, maar u kunt ons ook inschakelen indien u al een woonhuis op het oog heeft. Wij vertellen u graag hoe wij exact werken, u kunt ons bereiken op telefoonnummer 0413-48.70.80.

Huur of verhuur
U wilt uw woning of bedrijfspand verhuren. Wanrooij Makelaardij verzorgt van begin tot eind de complete begeleiding waarbij wij rekening houden met alle verhuurfacetten, zoals huurprijs, borg, verzekering, looptijd en huurovereenkomsten.

Hypotheken
De meeste kopers zullen hun nieuwe woning financieren. Meestal gebeurt dit door het afsluiten van een lening. Men kan terecht bij een hypotheekbank of bij een andere geldverstrekker. Het beste advies komt van een onafhankelijk tussenpersoon, die kan beoordelen welke geldverstrekker (bank) bij u past. Wie heeft de laagste rentestand en welke hypotheekvorm past het beste bij u. Er zijn een flink aantal verschillende hypotheekvormen. Welke vorm het beste bij u past is afhankelijk van een aantal factoren. Uw huidige en toekomstige inkomen is van belang, uw leeftijd, uw bestaande financiŽle verplichtingen, uw bestedingsmogelijkheden en -wensen etc.

Ik wil graag meer meer over hypotheken.

Let op met de "Bijleen-regeling". Vanaf 1 januari 2004 is de bijleenregeling in werking getreden. Het is gedaan met het ongebreideld en facultatief benutten van de overwaarde van het verkocht eigen huis. Een verkoper / koper is verplicht om de ontstane "eigenwoningreserve" aan te wenden voor de aankoop van de nieuwe woning. Onderdeel hiervan is het "vervreemdingssaldo" (verkoopopbrengst minus verkoopkosten en hypotheekschuld). Is de "eigenwoningreserve" onvoldoende om de aankoop te bekostigen, dan kan de koper "bijlenen". De rente die hierover betaald wordt is aftrekbaar in box 1. Tot zover is alles duidelijk. Omdat de "bijleenregeling" verregaande consequenties kan hebben bij bijvoorbeeld ongehuwden die ieder een eigen huis hadden en gaan samenwonen in een nieuwe koopwoning, dient met zich terdege te informeren over de consequenties van de nieuwe regeling.

Gelukkig zijn de hypotheekadviseurs prima in staat om u door deze nieuwe wir-war van regels en uitzonderingen heen te loodsen. Hun gedegen advies kan u op termijn een hoop ergernis, onaangename verrassingen en geld schelen

E-mail
Het e-mailadres is
Klik om een e-mail te sturen vanuit Microsoft Outlook of Outlook Express.
U kunt ook gebruk maken van het contact op deze website.